Tuesday, December 19, 2006

大掃除 (de grote schoonmaak)

年末なので、大掃除の時期である・・・
Op het einde van het jaar heerst er in Japan steeds een 'grote schoonmaak-ziekte'. Niet enkel de huismoeders mesten hun huis uit, iedereen helpt daar (in principe) een beetje bij en zelfs de offices van de Salarymen krijgen een beurt (waarbij de venten dus ook helpen (niet alleen die arme OL:p), heb ik gehoord^^).

Nu niet dat er veel te kuisen valt aan mijn midgetkot van 7.2 m² maar ik zal het toch even een beurt geven met de stofzuiger (dat kost me ongeveer 3 min... ziehier een positief punt van klein leven).
Het is weer een tijdje geleden dat ik deze blog geüpdated heb en ik geef toe dat de vorige berichten ook nogal weinig 'update' boden. Tenminste als je vooral geïnteresseerd bent in 'waar is hij naartoe geweest' welke 'exotische species' is hij wel tegengekomen en welke 'overheerlijke gerechten en liquide zaken' heeft hij wel niet in zijn zip gekapt. U mag gerust zijn: ik heb er mijn deel heus wel van genomen, maar de afgelopen maand heb ik niet echt veel aan sightseeing gedaan. Wat niet betekend dat ik het niet druk heb gehad.

Nu mijn hoofd eindelijk ook een grote schoonmaakbeurt heeft gehad en ik weer iet of wat helder(der) kan denken, moet ik mij weer inladen met nutteloze stress over nog te schrijven papers en dichterbij komende examens-_-. *zucht* Fucking brol...

Ach ja, dat hoort er ook bij zeker.
Alvast mijn beste wensen (ik zal proberen dit zo gemeend mogelijk te schrijven) voor kerstmis en het nieuwe jaar.
Moge de kerstman toch nog voorbij komen...

Even off the record: de foto's van Kyoto (e.a.) zal u nooit te zien krijgen om de simpele reden dat ze niet meer behoren tot de bestaande wereld van (waar ze voordien hoorden te zitten) bits en bytes omdat men pc gecrashed is en ik ze nog niet geüploaded had (en niet gebackupped). Jah een beetje pijnlijk... 400 foto's foetsie...
ach ye... shit happens... a lot...

Cya later folks,

De kerstman

P.S.: ne gelukkige verjaardag aan Mr. burgie B, waarnaar ik probeerde een mail te sturen via meerdere wegen maar waarbij ik telkens een delivery faillure notification kreeg.:-)

3 Comments:

Blogger Jipo said...

Tegenslag van de foto's, best wel behoorlijk kut.
tIs wel glijk ge zei, nl. shit happens, ma late we hope da de shit voor 2007 bij andere mensen afgeleverd wordt :-)

Mn beste wensen voor't nieuwe jaar

-Jipo-

3:02 PM, December 25, 2006  
Blogger Hans said...

dank u beiden.:-)
Idd Jipo, ik zal mijn pakket shit per EMS naar Matsumoto opsturen:P.
Nog een ietwat late zalige kerst.
en tot later in Tokyo mss?

grtjes,

Hans

3:29 AM, December 26, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Bedankt voor een interessante blog

4:18 PM, December 11, 2009  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home