Wednesday, November 01, 2006

Dronkenmanse helderheid

Hallo teergeliefde blogbezoekertjes,

Ode aan de hypocrisie?

Voordat ik een uiteenzetting geef van het afgelopen weekend eerst even een woordje over 'mijn blog'.

Ik merk dat deze blog nauwgezet opgevolgd wordt (wat mij zeer verheugd), zij het dat hij meer 'gescreend wordt' en misschien spoedig 'weggecensureerd', dan wel dat er appreciatie voor te vinden is. De reden daarvoor ligt blijkbaar in mijn 'negativeit'. Nu... 'volmaakt' is dit land niet he, plz keep it in mind. Ik ben een Japanlover myself (jah, u leest het goed), maar heb altijd al een vrij kritisch negatieve ingesteldheid gehad (mijn teergeliefde familie, voor wie deze blog in de eerste plaats bedoeld is, is daar (veronderstel ik) al wel een tijdje achter). Andere bezoekers zijn natuurlijk ook van harte welkom, maar als je niet omkan met mijn 'kijk op de zaak' heb ik een simpele raad: lees mijn blogs niet.
Overigens betekent 'negativiteit' niet dat ik de 'positieve dingen' uit het oog verlies of zelfs niet kan zien...

Beste mensen: kruip aub niet op de kast, relativeren is een schone deugd (hoewel ik dus niet echt gerechtigd ben van dat te zeggen, want het ontbreekt bij mij ook wel een beetjeX'D).

Dit gezegd zijnde wil ik overgaan naar de serieuze zaken.

De serieuze zaken

Het afgelopen weekend was zeer 'refreshing'. Voor mijn liefdesleven, voor mijn hoofd, voor mijn sideseeing van Tokyo, voor mijn maag...

Zaterdag 28/10 Akihabara en Izakaya
disclaimer: de inhoud van 'Akihabara' is mss shockerend voor sommige mensen... Indien u het toch las en vond dat het niet door de beugel kon, stuur dan een mail naar Hans'zwarteblogdientgecensureerdteworden@rikkyo.ne.jp

Akihabara is... geeky? Well yeah i guess... Je komt het station uit en je botst bijna tegen een 'Maid' die tissues aan het uitdelen. Je wandelt een straat in in en je ziet ads voor 'Maid cafe's', de laatste nieuwe H-game enz. Welcome to Akihabara, denk je dan.
Als antropoloog is Akihabara een paradijs, hoewel je mss wel de nodige 'guts' moet hebben om eraan te beginnen^^.
Onder het mom 'ik wil het toch es gezien hebben' ben ik ook een van de fameuze Ero-game shops binnengestapt. Rijen en rijen H-games en mensen die er zeer gebiologeerd door aan het browsen zijn. Vlakbij de kassa dan nog de meest interessant vondst: Ready for consumption parts. Your 'lil sister (...) incl. 'haar smooth lotion', next door's girls ****** enz...
Spijtig mensen maar ik mocht geen foto's pakken^^.
Nu, het is niet alleen dat soort winkels natuurlijk. Aangezien Akihabara oorspronkelijk de 'electric town' was, heb je ook nog steeds een aardige hoop electronica zaken. 2e handszaken (vooral met pc-onderdelen) zijn vrij talrijk aanwezig en er is zelfs een king-size design meubilairwinkel te vinden (waar we uiteindelijk het grootse deel al droolend en droomend van 'hadden we maar geld' in hebben rondgestruind^^).

Verder zijn we nog naar het 東京アニメセンター (Tokyo anime center) geweest, maar dat stelde niet veel voor. In de zaal beneden dat 'center' was een gamehall waar alle soon to be released games van de PS3 geteste konden worden (overal hing er weer in het groot een 'no photo's' bordje... jah ik heb eigenlijk ni veel interessante foto's kunnen makenT_T).

Om af te sluiten zijn we nog naar een electronica megastore geweest (ik ben de naam kwijt, de tegenhanger van Big Camera...), maar daartegen zat de overdosis aan geeky volk bij ons bijder al zo hoog dat we daar vrij vlug terug buiten zijn gegaan. (heb er wel een interessante foto gemaakt: ** foto's worden later toegevoegd**)

In de late namiddag zijn we weggevlucht van de geekiness omdat we verwachten werden in een 居酒屋 (izakaya) waar we afgesproken hadden met een vriendin van Mare (incl. haar man). Het was een zeer geslaagde (eerste) ervaring. Mede door het feit dat mijn drank voor mij betaald werd, was ik in zeer euforische stemming en kon de avond niet meer stuk.^^

Zondag 29/10 Ocha no Mizu en サーライオンステーキ(saa raion suteeki: steak-menu)

Ocha no Mizu bestaat grofweg uit 2 soorten winkels: muziek(en dan vooral gitaar, je kan het aantal winkels na een tijd niet meer bijhouden...)winkels en (tweedehands)boekenwinkels. Daarenboven een 'ryokucha'(groen thee)kleurige rivier en een prettige atmosfeer maakte het dat ik deze stad wel best aangenaam vond.
De reden van het bezoek was omdat we afgesproken hadden met Mare's vader. Dat onderonsje viel goed mee en na wederom royaal gegeten te hebben (deze keer volledig betaaldX'D), hebben we nog wat rondgestruind en zijn dan teruggekeerd naar onze stulp van 18m².

---einde weekend---

Btw: Ik ben geslaagd voor mijn Kanjitest. Eindtotaal 78%. Niet slecht voor 1.5 dag studie en 96 nieuwe kanji.:-)
Voor het einde van mijn vakantie heb ik al een nieuwe gepland (deze keer 120 nieuwe jeee~j). Tegen het einde van november nog een tweede. Dat alles om toch maar zoveel mogelijk geleerd te krijgen tegen de Japanese Language proficiency test begin december (lvl2).

Dit weekend: 学園祭、鎌倉と浅草 (Unief-festival, Kamakura en Asakusa).

baibai







1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Genial post and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you seeking your information.

2:13 PM, February 15, 2010  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home