Monday, October 16, 2006

Big sister is watching me... but not for long anymore

Hallow,

In de nasleep van moment waarop ik; ik weet niet hoe ik het geflikt heb, gestudeerd heb (i.e. 2 essays (in het Japans) geschreven over het waarom ik het vak 'Grondwet van Japan' nam en wat ik daar het algemene nut van vond), voel ik me nu leeg en buiten aan eten en alcohol (en mijn lief) blijk ik nu even in niets zin te hebben. Dus vandaar maar deze bezigheidstherapie.

De reden van deze blog is veelal om het bredere front al op voorhand op de hoogte te stellen van mijn 'change of habitat'. I.e.: ik verhuis binnen niet onafzienbare tijd. Ik ben er wonderwel in geslaagd om mijn dorm op te zeggen zonder al een appartement gevonden te hebben.:-) Geen nood, in het ergste geval woon ik even in in een eenpersoonsappartement...
Dat brengt het aantal plaatsen waar ik tot nu toe al gewoond heb op 3. In Shakujii-chou, in Kamakura-chou (wel inwonen, ni van mij) en vanaf eind november in?? Vanaf dan hopelijk wel permanent voor de resterende tijd in Japan.

Redenen zat waarom ik hier wegwou; een paar ken je al via deze blog, een pak ander kan je er misschien zelf bijverzinnen.
Het laatste nieuwtje van deze dorm staat in een halfslachtige poging gehint in de titel. Nl de 'waakzaamheid' over onze (maagdelijke?) (kinder?)zieltjes. Dit dmv een mooi papiertje dat me nu al zeer bekend is nl de 外泊届け ofte 'het laten weten dat je een voet buiten de deur zet en zelfs de nacht ook niet in dit pand zal doorbrengen' (vanzelfsprekend moet je precies aangeven wanneer je vertrekt, waar je naartoe gaat, voor welke reden/doel je dat doet, wanneer je terugkomt, of ge die dagen 's morgens of 's avonds al dan niet eten nodig hebt en ten slotte het adres waar je dan wel zou verblijven.) Needless to say dat zo'n wederom overbureaucratisch systeem vlug uw strot uitkomt en dat je dus wel zoiets hebt van... fuck it.
Daarenboven hebben ze hier (het mag dan wel een op leeftijd zijnde gebouw zijn) beveiligingscamera's. Ik dacht eerst dat die bedoelt waren om de keet in het oog te houden, maar dan wel met het oog op de mensen die 's nachts zouden binnenkomen die hier niets te zoeken hebben (of juist wel... ironie xD) maar blijkbaar dienen ze ook een secundair doel. Nl, u raadt het al, ons in het oog houden.
Bijvoorbeeld of we ons vuilnis wel goed sorteren. Ik had voordien zelf al gemerkt dat op het bord met announcements (een krijtbord dat de manager altijd volschrijft met alle mogelijke *kuch* aankondigingen *kuch*) altijd bijzonder gedetailleerd stond wanneer men afval in de verkeerde bak had gedeponeerd (in Japan heb je conbustible, non-conbustible, petflessen, blik en glas... als ik nu iets vergeten ben I don't give a damn, ik ben er zelf nog niet helemaal uit, waardoor ik meestal alles door elkaar zooi als ik bij Mare ben. Hoe dan ook je maakt hier altijd rommel voor 2 op je eentje met al die verpakkingen). Dus met 2 heb je op een week tijd een hoeveelheid vuilniszakken voor een full fledged gezin van 6 personen met canis.
Nu heb ik van een (Europese) roommate gehoord dat er soms zelfs de naam bijstaat van degene die de 'crime' begaan heeft. Verder moet ik er wel niet op doorbomen zeker.

Zoals ik voordien al zei, weet ik nog niet naar waar ik verhuis (dat zou ik eind oktober moeten weten, anders zit k met wat betaalprobleempjes). Dus moest ge van plan zijn mij survival kits op te sturen (maar je weet dat ik je liever zie afkomen met (overgeschreven) liquide middelen :-)) zou ik toch maar even wachten tot ik goed en wel verhuisd ben).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home