Tuesday, September 19, 2006

熱帯?

hullow,

Vandaag het weer.
Waar het vorige week gemiddeld een graad of 18 was met de nodige zeiknatte regenbuien, heeft het nu meer weg van de tropen met een temperatuur van 26-27°C en de zon vol op je schedelpan.
't is dus ***warm...

Vandaag (20 september; 10.40am plaatselijke tijd) had ik mijn eerste les. Vandaag begon het academisch jaar aan Rikkyo. 'Academisch'... lijkt een beetje hoog gevat soms, voor hetgeen je hier voorgeschoteld krijgt, maar goed. Het was 文法と文型 (Grammar en sentence pattern ofte syntaxis). Het was allemaal herhaling dus ik was me al druk aan 't afvragen of ze mij toch wel niet een level te laag hadden gestoken. Ik zit in lvl 3, da's halfweg. 4 is voor 'gevorderden' (1200 kanji; 6000 woorden) en 5 is voor mensen die academisch japans aankunnen (daar zal ik dit komende jaar nog wel niet geraken).

Na dat de les gedaan was vlogen de enthousiaste members van de IFL (International Friendly Lunch; de mensen die me vorige week ook op de campus hadden 'rondgeleid'). Ons om de hals en voor ik het goed en wel doorhad had ik een お弁当 (obentou; een 'lunchbox' à la japonaise) gekocht en zat ik in een klaslokaal vol met luidruchtige japannertjes.
Ik werd van alle kanten voorgesteld en kreeg nori e.a. つまみ(tsumami: 'borrelhapjes')-achtige dingen toegestoken, zodat ik uiteindelijk de helft (nog ingepakt en al) half beschaamd achterliet op de bank waar ik gegeten had. Waarom heb ik dat gedaan...(T_T).

De boodschap achter al dat behulpzame is wel duidelijk genoeg: 'join onze club'. Waarschijnlijk ga ik ze ook wel joinen... maar ik wil wel nog vrij genoeg blijven om... je weet wel, mijn eigen ding te kunnen doen.;-)

Vandaag nog wat meer van 池袋 gezien. 'k had er spijt van da'k menne digicam niet meehad, maar ik zal er nog wel es komen. Ik kan je alleszins al zeggen dat ze in Japan niet gehoord hebben van 'een ring rond', maar wel van 'een ring boven en door' een ongelooflijk druk stadscentrum. Het heeft wel iets. Druk, vuil (ni zozeer de straat, dan wel de lucht), veel volk, overbebouwd... Hell yea I love this country.^^

In 't weekend met Mare naar mijn eerste 祭り (matsuri; festival) geweest. Eentje in 葛飾区 (Katsushika-ku). 3 groepen met elk een Mikoshi (draagbaar schrijn) onder ons raam zien passeren. Ongelooflijk Japans was dat^^.
Nadien bij de 屋台 (yatai: kleine eetkraampjes op de matsuri die alle mogelijke japanse lekkernijen verkopen) 焼きそば en 大阪風のお好み焼き (yakisoba ofte gebakken noedels en 'okonomiyaki' op Oosaka's wijze) gaan eten.
Nadien me gaan volgieten met koffie, fruitsap e.a. (niet alcoholische) dranken met een ドリンク場 (dorinku-ba: een all you can drink voor 360 yen pp). Vooral het gedeelte 'fruit' had ik wel nodig (een appel kost gemiddeld 1 euro hier, voor diegenen die daar nog niet achter waren).

Zo, dat was het voor nu...
Ik ga mijn was eens doen... want met dit weer neemt die wel drastisch toe>_<.

1 Comments:

Blogger Hans said...

haha!^^
Hm... wie zou dit zijn... ik heb ergens wel een sterk vermoeden maar helemaal hard maken kan ik het niet:-).
Misschien dat mijn karakter ook wel wat veranderd is tegen dat ik terugkom (wie weet).

hm... maak daar maar een zekerheid van. Iets wat nu bv al sterk veranderd is... het gaat vreemd klinken maar... ik hoop dat het thuisfront een wasmachine sponsort wanneer ik terugkom, zodat 'k alles zelf kan doen.
affin... zelf... met z'n tweeën^^.
Mijn onafhankelijkheid neemt hier wel met rasse schreden toe en ik ben niet van plan ze terug af te geven.
Hoewel... ik ben wel afhankelijk van één iemand, maar dat ligt nog net wat anders^^.

bedankt voor het fanatisme. Keep it up. enneh aan alle anderen ook, post es iets (de grootste onzin is goed genoeg;-)

6:13 AM, September 21, 2006  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home