Monday, April 16, 2007

Hoe maak ik het mezelf niet gemakkelijk

Het antwoord op deze vraag is (in mijn geval...) 'Koreaans leren aan een Unief in Japan'. In alle bescheidenheid: mijn Japans is vrij... 'goed' te noemen, maar om een taal vanaf nul te leren in een taal die je nog aan het leren bent, is wel vrij pittig><. En nu ben ik dan alleen nog maar het Hangul aan het leren. Het gaat nog leuker worden wanneer we aan grammatica enz beginnen(T_T).
Ach ja... uitdagingen... wohoo de adrenaline...

Zoals de ietwat brein bezittende lezer al wel kon concluderen: " 't school" is opnieuw begonnen. Als ik me niet vergis heb ik in een post lang geleden al eens proberen duidelijk te maken dat dit in Japan het begin van een nieuw (school)jaar. Hier beginnen ze na een exuberant lange lentevakantie van 3 maand met een frisse start.
Een frisse start... van 2 weken, want dan is het Golden Week en heb je weer een week vakantie...
Soit; dit terzijde gelaten had ik mij voorgenomen van dit semester eens wat meer vakken te pakken waarvoor ik effectief iets moet doen. Dit impliceert dus dat ik geen vakken genomen heb in het Engels en dat mijn lessen Japanse taal dit semester ook van een dusdanig niveau zijn dat je niet onvoorbereid moet afkomen>_<.
Naast mijn Japans en Koreaans heb ik er ook nog een klepper van 'Introductie tot het vertalen' Bijgenomen. hm... 'introductie' eh... ik moest tegen morgen al een paragraaf van een essay genaamd 'Landscape' vertalen. Met van die ronkende woorden als 'muncipal ordinance' en 'possessing broad sidewalks'. Mijns inziens doen ze het bij 'introduction' meestal (zeker toch in dit land) wel wat rustiger aanO_o.
Majah zodoende wordt mijn almachtige intellect nog almachtiger. Als nu mijn goede voornemens en mijn ietwat verloren studie-spirit van in Leuven terug zegevieren over mijn Japanse luiheid kan dit semester mijn intellectuele maag zeker satiëren:P.

Tot zover mijn hoog opdravende post. Volgende keer wss weer nieuws van het reisfront.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home