Wednesday, April 18, 2007

godverdomd, panisch rechtse zakken-land

note:
Al de Japan-puristen out here: als je je honingzoet naiëve kinderzieltje niet gekrenkt wil zien worden, lees deze post dan niet, want het is puur gekak en Japan-bashing-_-. Don't say I didn't warn you.

De reden voor de post (mijn excuses, ik had in de vorige post gealludeerd op het feit dat de volgende post over mijn 'plezier-reisjes' ging gaan...) is mijn rechtstreekse aanvaring met dit *points to title* godverdomde, panische rechtse zakken-land.
Vandaag 17.20pm. Deze man, zonder enige kwade bedoeling en met een blanco strafblad (waar ter wereld dan ook) zet een stap buiten de 改札口 (interpreteerbaar in de aard van 'ticket-check-gate') en een gorilla (hij was nog een kop groter dan mij) met scheve bek en een gummi knuppel zo lang als mijn arm, komt met grote passen op mij afgestevend(natuurlijk slaagt mijn fantasie op hol, maar het was als het ware alsof ze hem speciaal voor mij gereserveerd hadden, nadat een of andere eerbare burger was komen klagen dat er tegenwoordig een vreemde lange buitenlander in zijn/haar coté rondwaardde). De eerbare dienaar van de almachtige Japanse staat zet zich resoluut voor mijn neus en vraagt (vooral niet denken dat zo'n soort gorilla's ook maar iets van vriendelijkheid uitstralen) naar 'mijn ID'.
Deze man, vrij verbouwereerd omdat hij 1 stap buiten de gate temidden van een hele menigte die nu allen in zijn richting staren alsof hij op het punt staat het station op te blazen, overvallen wordt door gorilla met knuppel, haalt dus maar zijn portefeuille boven.
Bij het bovenhalen gaat de gorilla lustig door met zijn ondervraging: 'Waarom ben je hier'; 'Wat is je nationaliteit'.
Na het confirmeren van mijn ID ben ik gepermitteerd van mijn weg weer te vervolgen, mits het nodig nagestaar.

GODVERDOMME MOEST DA NU ECHT?! is het eerste wat door het hoofd van deze man schoot. Affin, er schoot nog meer door mijn hoofd, maar dat kan je, mits je over het nodige scheldvocabularium beschikt, zelf ook wel bedenken en invullen.
Als randopmerking kan ik u meedelen dat dit soort van 'random-ID' controles, eigenlijk wettenlijk niet meer toegestaan zijn. Men moet (lekker vaag, wat dacht u) een 'grondige reden hebben'. Jah... zo geraakt men natuurlijk nergens met een argument en kan je maar beter zonder protesteren je ID bovenhalen. Overigen hebben gorilla's niet zo'n hoog IQ, dunkt me, dus proberen met hen te redeneren is verloren moeite.

En zodoende is deze man die, na een lange periode, eindelijk de goede kanten van deze vuile, lawaaierige, veel te grote stad begon in te zien en 'Japan' ook begon te benoemen zonder 'kut'prefix, weer wat verder teruggezakt in zijn cynisme.
Los van het gorilla incident wordt ik de laatste dagen geteisterd door 'politici'. Jah, u leest het goed. Waar men zich in België bij de verkiezingen beperkt tot oeverloze tv-debatten een beetje gezever op de radio en wat wildgeplak met pamfletten, vinden die panische Japkes met hun high tech-luidsprekers er niets beters op dan genoeg van die brulboeikes op hun voiture te hangen en daar dan de buurt mee te gaan teisteren.
Het meeste van hun gelul is samen te vatten als volgt:
"Ik ben blahblah (naam...); Ik ga voor u werken! Bedankt! Bedankt! Bedankt! Ik ga mijn best voor u doen. Bedankt! Bedankt! Bedankt!".
Als u dacht 'maar dat gaan ze toch niet de hele dag doen he?' Oh, daar vergist u zich schromelijk. Men heeft zelfs de ochtendversie! Variërend van 7~half 8 's morgens te beginnen. Hetzelfde als het standaard gelul, alleen begint het dan met 'goede morgen'.
Als wapendracht in dit land niet verboden was, waren er al heel wat van die lullers zonder point verdwenen uit hun godverdomde, panische rechtse zakken-politiek.

Voor de rest: ik amuseer mij hier rot tussen mijn vriendjes aan de unief; de lessen zijn van een vrij goed niveau en hopelijk wordt Japan, zolang Mare en ik hier nog zitten, gespaard van die fatale terorristische aardbeving met de Kanto-regio als middelpunt.

*wil hier nog een scheldtirade afsteken, maar ziet daar het nut niet van in*

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sja het zal u leren een terroristen baardje te late staan in een land waar de janneterij hoogtij viert:D

Gert

7:04 AM, April 18, 2007  
Blogger Unknown said...

't heeft inderdaad lang geduurd eer ze een blonde langharige jongeman met verdacht veel gezichtsbeharing als "terroristisch" of iets van die strekking zijn beginnen zien...

Veel succes met het Koreaans trouwens,

Ellen,
na twee weken constant "where are you from?" en "welcome to cairo" weer heel blij in ons kleine Belgenlandje te zijn

2:54 PM, April 23, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Misschien kan het helpen om die pin van EVE iets minder zichtbaar te dragen ?

Michaël

5:17 AM, May 11, 2007  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home